Pacjent lub opiekun może zgłosić potrzebę zdrowotną poprzez:
- kontakt telefoniczny na numer telefonu naszej placówki podany w zakładce Kontakt i podanie informacji pracownikowi rejestracji.
- Rejestrację internetową przez naszą stronę internetową zakładka ,,zarejestruj się on line "
- bezpośredni kontakt z pracownikiem rejestracji.
Wizyta osobista
Rejestracja pacjentów na wizyty ambulatoryjne do lekarzy odbywa się codziennie w godz 7.30-18.00
Wizyty osobiste nie są umawiane w terminach wykonywania świadczeń u dzieci zdrowych np. szczepień profilaktycznych czy bilansów.
W przypadku kiedy pacjent nie może przybyć na umówioną wizytę ,jest on zobowiązany do poinformowania o tym fakcie personel rejestracji, tak aby z tego miejsca mógł skorzystać inny potrzebujący pacjent .
Nasz personel medyczny udziela również teleporad w formie rozmowy telefonicznej. Pacjent zostaje umówiony na teleporadę do określonego pracownika medycznego z podaniem przybliżonego terminu teleporady. W tym czasie należy oczekiwać połączenia telefonicznego od pracownika przychodni. Każdorazowo na początku rozmowy konieczne jest potwierdzenie tożsamości pacjenta. W przypadku braku możliwości odebrania połączenia telefonicznego, pracownik podejmie kolejne próby (nie mniej niż trzy) w odstępie co najmniej pięciu minut. Jeżeli pacjent nie odbierze telefonu, to teleporada zostaje anulowana. W przypadku braku możliwości odebrania połączenia, prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty w sposób analogiczny jak podczas procesu rejestracji.
Przed oraz w trakcie teleporady pracownik medyczny będzie analizował dokumentację medyczną w celu zwiększenia jakości udzielanego świadczenia zdrowotnego. Jeżeli pacjent dysponuje dokumentacją medyczną, która może być przydatna w procesie diagnostyczno-leczniczym, to prosimy o przesłanie jej cyfrowej wersji (skan lub zdjęcie) na adres e-mail placówki przed rozpoczęciem teleporady. Nasza praktyka lekarzy rodzinnych MED-OPOR prowadzi dokumentację w formie elektronicznej (z wyjątkami określonymi przez przepisy prawa), dlatego też nie jest wymagane dostarczanie papierowych wersji dokumentacji medycznej.
Jeżeli podczas teleporady pracownik medyczny uzna za konieczne osobiste zbadanie pacjenta, to poinformuje go o tym wraz z podaniem terminu wizyty osobistej w przychodni lub wizyty domowej.
W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta, podczas teleporady istnieje możliwość wystawienia zlecenia na badania laboratoryjne i diagnostyczne, recepty na produkty lecznicze, zlecenia na wyroby medyczne, skierowania do poradni Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej, skierowania do szpitala, zwolnienia lekarskiego i/lub innych dokumentów.
W przypadku umówienia na wizytę osobistą, pacjent powinien przybyć na teren przychodni o czasie bezpośrednio poprzedzającym umówiony termin. W przypadku zbyt wczesnego przybycia, w sytuacji braku odpowiedniej ilości wolnego miejsca zapewniającej bezpieczeństwo, pacjent może nie zostać wpuszczony na teren przychodni do czasu nadejścia terminu wizyty.
Podczas całego pobytu na terenie przychodni należy mieć zasłonięte usta oraz nos. Niedopuszczalne jest zasłanianie wyłącznie ust! Twarz można odsłonić jedynie na polecenie pracownika przychodni. Z obowiązku zasłaniania ust i nosa zwolnione są osoby wymienione w odpowiednich przepisach prawa, między innymi dzieci do lat 5.
Przy wejściu do przychodni umieszczony jest dystrybutor płynu do dezynfekcji. Podobne dystrybutory znajdują się również w poczekalni oraz gabinetach. Pacjent ma obowiązek zdezynfekować ręce podczas wejścia do przychodni, a później w razie potrzeby lub na polecenie pracownika
Z dzieckiem może przebywać maksymalnie jeden rodzic/opiekun, nie należy zabierać ze sobą innych dzieci, których obecność w przychodni nie jest niezbędna. Wszelkie dodatkowe sprzęty np. wózki, należy pozostawić w przedsionku przychodni.
Dokumentacja medyczna przedstawiona przez pacjenta jest przechowywana w formie elektronicznej, dlatego nie ma potrzeby dostarczania kopii dokumentacji. Wszelka dokumentacja w formie papierowej jest skanowana w rejestracji i jej cyfrowe wersja zostaje dołączone do dokumentacji pacjenta. Oryginał jest zwracany pacjentowi bezpośrednio po zakończeniu skanowania.
Po wykonaniu świadczenia medycznego, pacjent powinien niezwłocznie opuścić teren przychodni, chyba że pracownik medyczny zalecił pozostanie na terenie przez określony czas.
Wizyta domowa jest realizowana w razie nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia i braku możliwości uzyskania porady w miejscu udzielania świadczeń przez lekarza. Wizyta domowa jest realizowana w ciągu 48 godzin od dnia zgłoszenia w przypadkach ostrych schorzeń lub nagłego zachorowania. Wizyta domowa jest realizowana w terminie ustalonym z pacjentem w przypadku chorób przewlekły. Wizyty domowe bieżącego dnia muszą być zgłaszane do godziny 9:00 od poniedziałku do piątku.
Pacjent jest kwalifikowany i rejestrowany na domową wizytę lekarską przez pielęgniarkę na podstawie przeprowadzonego wywiadu, w przypadkach wątpliwych przyczyny wezwania wizyty domowej są one konsultowane przez lekarza.
Lekarz udaje się na wizytę domową zgodnie z harmonogramem pracy lub w godzinach przeznaczonych do realizacji wizyt domowych, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Pacjent może być zarejestrowany osobiście, telefonicznie lub przez osoby trzecie.
Kontynuacja leczenia chorób przewlekłych (recepty i skierowania)
Jeżeli pacjent wymaga stałego stosowania produktu leczniczego i informacje dotyczące przyczyny jego stosowania są zawarte w dokumentacji medycznej, to możliwe jest wystawienie recepty na te produkty lecznicze bez konieczności wizyty osobistej. Pacjent powinien zgłosić potrzebę kontynuacji leczenia w sposób analogiczny jak przy rejestracji, a lekarz na podstawie analizy dokumentacji medycznej wystawi odpowiednią receptę. Jeżeli pacjent dysponuje dokumentacją, która jest niezbędna do wystawienia recepty, a nie znajduje się ona w dokumentacji przychodni, to należy przesłać jej cyfrową wersję (skan lub zdjęcie) na adres e-mail naszej placówki.
UWAGA ! Zgodnie z przepisami przychodnia Podstawowej Opieki Zdrowotnej nie wystawia skierowań na badania laboratoryjne lub diagnostyczne ani zwolnień lekarskich na polecenie innego lekarza. Zgodnie z obowiązującym prawem, to lekarz, który ustalił wskazania do wystawienia któregoś z powyższych dokumentów, jest zobowiązany do ich wystawienia. Lekarz POZ może wystawić receptę na kontynuację wcześniej zaleconych leków, o ile inny lekarz wystawi odpowiedni dokument informujący lekarza POZ o konieczności przyjmowania przez pacjenta danego leku na stałe.
Jeśli jest to uzasadnione, lekarz wystawia odpowiednie zaświadczenia. Zgodnie z Ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz innymi aktami prawnymi część zaświadczeń jest wydawana nieodpłatnie. Zaświadczenia wydawane na życzenie pacjenta lub opiekuna, które nie mają celu wymienionego w Ustawie, są wystawiane odpłatnie.
Nasz adres
Praktyka Grupowa Lekarzy Rodzinnych Med-Opor S.C
ul. Śniegockiego 15
52-414 Wrocław